środa, kwietnia 08, 2015

Brusiarnia (25)

Tak to, mniej więcej, wyglądało:
 „Tow. Prof. WŁODZIMIERZ BRUS przewodniczący:
(…) W imieniu własnym i w imieniu całego naszego kolektywu składam serdeczne gratulacje tow. Fiszelowi jako towarzyszowi, który otwiera – mam nadzieję – długą listę kandydatów nauk ekonomicznych nie tylko u nas w instytucie, ale przypada mu ten zaszczyt, że w ogóle w Polsce Ludowej.
TOW. HENRYK FISZEL
Proszę Towarzyszy, w dniu, w którym opuszczam Instytut, pragnę podziękować Partii za wszystko. W Partii się wychowywałem, w Partii wyrosłem, w Partii zdobyłem wszystko. Dzięki Partii zdobyłem wiedzę. Postaram się w miarę wszystkich moich sił służyć tej wielkiej idei, którą realizuje nasza Partia. Na swoim posterunku pracy będę wiernie służył i oddawał wszystkie swoje siły i całą wiedzę Partii.
Chciałem przy tej okazji podziękować naszej organizacji partyjnej, kolektywowi naszemu kierowniczemu a szczególnie tow. Brusowi za serdeczną pomoc, okazywaną mi cały czas. Chciałem podziękować  zespołowi ekonomii przemysłu, wszystkim naszym aspirantom, dyrekcji Instytutu, wszystkim pracownikom administracyjnym, którzy stwarzają odpowiednią atmosferę dla pracy w naszym Instytucie. (Oklaski)
PRZEWODNICZĄCY: Ogłaszam obecnie godzinną przerwę. Wznawiamy obrady o godz. 13.30”. 
AAN, ANS, 97/45, Fiszel Henryk, akta przewodu kandydackiwgo, Stenogram przebiegu obrony pracy kand. tow. Fiszela Henryka p.t. Środki obrotowe, czynniki i rezerwy przyśpieszenia ich krążenia w gospodarce socjalistycznej na przykładzie przemysłu hutniczego Polski Ludowej, - odbytej w dn. 27.IV. 1954 r., s. 47.